A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Сервісні центри МВС Одещини: для комфорту одеситів і гостей міста


11 Серпня 2025

З ініціативи начальника сервісних центрів МВС Одещини, Миколаївщини та Херсонщини  Вадима Гулька відбулася робоча зустріч з керівництвом департаменту транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради.

Мета – покращення комунікації, координація дій та досягнення спільної цілі – реєстрація комунальним підприємством автобусів для перевезення пасажирів, отриманих Одесою як гуманітарну допомогу.

В автопарку КП «Одесміськелектротранс» є 20 сучасних автобусів Mercedes, переданих Одесі містами-побратимами Регенсбург (Німеччина) та Стамбул (Туреччина). Вони пристосовані для перевезення людей з інвалідністю.

Раніше через законодавчі обмеження їх не можна було використовувати у комерційних перевезеннях, тож транспорт простоював у депо, попри дефіцит автобусів.

На  зустрічі  обговорили зміни до закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів», які введені в дію 7 серпня 2025 року.

Нагадуємо, що 30 квітня 2025 року Верховна Рада прийняла закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо задоволення потреб населення у перевезеннях в умовах воєнного стану». Зміни внесені цим законом дають можливість офіційно використовувати в регулярних перевезеннях вживані автобуси, тролейбуси та трамваї, які були передані з міст Європи як гуманітарна допомога. Тобто такі транспортні засоби можна ставити на державний облік та юридично закріплювати їх за комунальними підприємствами.

Гуманітарною допомогою можуть визнаватись автобуси не нижче стандарту екологічності Євро-3, тролейбуси, трамваї, електробуси.

На зустрічі узгодили алгоритм першої державної реєстрації, щоб якнайшвидше зареєструвати та вивести на міські маршрути 20 сучасних автобусів Mercedes, переданих у 2024 році містами-побратимами.

Керівництво сервісного центру МВС Одещини – надало представникам департаменту перелік документів  необхідних для реєстрації  гуманітарних автобусів.

Нагадуємо алгоритм реєстрації гуманітарних автобусів:

  1. Підготовка документів:
  • декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою;
  • акт приймання-передачі;
  • організаційно-розпорядчі документи;
  • виписка платника податків;
  • документи уповноваженої особи;
  • сертифікат відповідності;
  • висновок експертного дослідження;
  • іноземне свідоцтво про реєстрацію;
  • номерні знаки;
  • вартісна оцінка транспортного засобу.
  1. Звернення до сервісного центру МВС – будь-якого, незалежно від місця реєстрації.
  2. Оплата: 
  • збір за державну реєстрацію;
  • вартість бланків і номерних знаків.
  1. Отримання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та державні номерні знаки.

Важливо:

– Автобуси, ввезені як гуманітарна допомога, мають бути оформлені через митний кордон України з відповідною митною декларацією.

– Тимчасовий облік з обмеженнями більше не діє, тепер можлива державна реєстрація.

– Реєстрація відтепер можлива на загальних підставах.

Зустріч завершилася спільною домовленістю максимально прискорити оформлення гуманітарних автобусів, щоб якнайшвидше вони вийшли на маршрути та почали працювати на благо одеситів і гостей міста.

Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.